Hämeenlinnan sijainti on väärä

Yle uutisoi 10m€ aluepolitiikkaan liittyvästä suunnitteluhankkeesta, joka tähtää tunnin junayhteyteen HKI-TKU. Väki muuttaa kasvukeskuksiin, joissa on yliopisto. Hämeenlinna on nyt väestöllinen keskipiste nyt mutta piste siirtyy lounaaseen noin kilometrin vuodessa. Hankkeen tarkoitus on muutta HKI-TKU 1,5 miljoonan ihmisen työalueeksi.

Toinen uutinen taas kertoo, kuinka TRE-Pori yhteyksiä halutaan nopeuttaa maakuntakehityksen nimissä.

Vuosi 1862 toi radan Hämeenlinnaan ja vuodesta 1964 on pystynyt ajamaan Hämeenlinnan ohi moottoritietä. Nyt rata on myös muuttumassa kaupungin ohituskaistaksi.

Mikähän voisi olla odotettavissa oleva Hämeenlinnaa koskeva hyvä uutinen?

 

Kommentti artikkeliin “Hämeenlinnan sijainti on väärä”
  1. avatar Lauri Kivimäki sanoo:

    Tuntuu, että sataman läheisyys on merkittävä vetovoimatekijä kun uutta suurempaa (jopa ulkolaista) teollisuutta suunnitellaan Suomeen. Se koskee koko rannikkoseutua aina Haminasta Ouluun.
    Lisäksi kun seuraa uutisia ja maakuntauutisisia mm Vaasan seudulla on uuden teollisuuden hankkimiseen haettu laajaa tukea yli puoluerajojen jopa valtiovaltaa myöten. Hämeenlinnan lähilentokentät ovat myös hieman kaukana (Tampere-Hki).
    Luin hesarista kuinka mittavan työn Mäntsälän kunnan elinkeinoasiamies on tehnyt ja edelleen tekee, että kuntaan on muutamassa vuodessa saatu yli tuhat uutta työpaikkaa. Sielä kunnan omistuksessa oleva lämpökeskus mm käyttää hyväkseen erään yrityksen laitteiden jäähdytyksen hukkalämpöä.
    Tuntuu, että Hämeenlinnassa kaikki jää puheiden varaan ja toiveajatteluun. Taitaa olla vähään tyytyväisiä virkamiehiä (no jos ei vaadita niinhän se menee).

css.php